Waarom zijn mijn webteksten goedkoop?

Mijn tarieven staan openbaar op mijn website. Dat is natuurlijk handig voor eventuele opdrachtgevers, die weten dan direct waar ze aan toe zijn. Afschrikwekkend zijn ze niet, die tarieven: het valt mensen juist op dat mijn webteksten goedkoop zijn. Dat roept soms vragen op. Waarom ben ik zo goedkoop? Als ik zo goed ben, waarom vraag ik dan niet meer?

webteksten-goedkoopHet geluk van een vlotte pen

Goedkoop is ook maar relatief. Ik kijk natuurlijk ook gewoon naar wat ik per uur ongeveer moet binnenhalen om aan het eind van de maand niet rood te staan. Met mijn huidige tarieven haal ik daarvoor voldoende binnen, vind ik. Ik heb namelijk een vlotte pen. Ik doe geen uur over honderd woorden, ik schrijf aan een stevige snelheid, de woorden komen als het ware vanzelf.

Met één beperking: ik kan het niet tien uur aan een stuk doen. Zes uur is voor mij een werkdag, als ik langer doorwerk gaat de snelheid omlaag en ook de kwaliteit. Daar begin ik natuurlijk niet aan.

Maar de kwaliteit die ik wil leveren, kan ik als tekstschrijver redelijk snel leveren, dankzij mijn vlotte pen. En dus kan ik ook relatief goedkoop zijn. En ik wíl dat ook, goedkoop zijn, want dat maakt mijn teksten effectief.

Goedkope webteksten: effectief

Webteksten moeten natuurlijk goed zijn, ze moeten zijn geschreven met de doelgroep in het achterhoofd, er moet rekening worden gehouden met de voorwaarden van Google. Dat is kwaliteit. Maar bij webteksten gaat het ook over kwantiteit. Content is king, is het welbekende adagium van de zoekmachineoptimaliatie: zorg dat u over veel inhoudelijke teksten beschikt, en uw website wordt relevant gevonden. Effectieve webteksten hebben een redelijke lengte en ze zijn met veel: kwantiteit is een kwaliteit.

Mijn opdrachtgevers zijn het beste geholpen met stevige, lange teksten, die op elkaar inspelen, naar elkaar linken en samen een flinke hoeveelheid relevante woorden bevatten. Twee teksten van 300 woorden zijn voor een webshop niet onderscheidend genoeg, u doet er goed aan veel teksten te laten schrijven, van een goede lengte (bijvoorbeeld 1000 woorden). De drempel daarvoor is lager bij duidelijke, gunstige tarieven per tekst.

Zo openbaart zich ook mijn verdienmodel: ik streef naar grote opdrachten, naar veel teksten, omdat dat voor u het beste is, maar mij natuurlijk ook een gezond loon oplevert. Dat is effectief voor u en effectief voor mij.

Goedkope webteksten en kwaliteit

Als tekstschrijver weet ik dat goedkoop een gevaarlijk woord is. Er wordt flink op gegoogeld, misschien bent u zo ook wel bij mij terecht gekomen, maar tegelijkertijd vinden veel mensen goedkoop ook onaantrekkelijk. De gedachte is dan, dat iets niet zomaar goedkoop is, dat dan de kwaliteit wel min zal zijn, of de service onbestaande. Een begrijpelijke vrees. Dat mijn teksten kwalitatief goed zijn, dat kunt u hopelijk aan de teksten op deze site wel afleiden, maar dan weet u nog niets over mijn service.

De duidelijkheid van mijn tarieven laat ik graag doorwerken in de samenwerking met mijn opdrachtgever. Goede communicatie is noodzaak. Daarbij houd ik ook rekening met wat voor mijn opdrachtgever het makkelijkst is. Als tekstschrijver ben ik natuurlijk goed in mailtjes sturen, maar iemand die een tekstschrijver inhuurt, is daar vaak juist wat minder bedreven in. In persoon afspreken of bellen is dan handiger. Ik maak daar tijd voor. Ik ga het liefst een samenwerking aan die niet alleen effectief en duidelijk is, maar ook gezellig en vertrouwd. Dat werkt het beste.

Zo’n samenwerking bestaat uit meer dan bepalen welke teksten nodig zijn. Het is goed om de schrijfstijl af te stemmen op uw doelgroep, bijvoorbeeld, en voor veel teksten is ook productkennis nodig. Ik moet uw bedrijf of webshop leren kennen om de juiste woorden te vinden. De tijd die ik daarin stop is service; de basis van kwalitatieve webteksten wordt zo gelegd.

Goedkope webteksten laten schrijven door Marcel Plaatsman

U kunt mij dus goedkope webteksten laten schrijven. Dat gaat niet met ’n druk op de knop, zoals ik hierboven al schreef begint een opdracht met een kennismaking. Ik kan uw bedrijf opzoeken, of we spreken ergens af om samen naar uw webshop te kijken. Dan stemmen we af wat voor teksten ik zal schrijven. Die teksten stuur ik dan naar u toe, zodat u ze nog kunt beoordelen; daarna kan ik ze zelf plaatsen, of laat u dat door uw webbouwer doen, dat kan allebei.

Mijn tarieven kent u al. Neem contact met mij op, en onze samenwerking kan beginnen!

Wat hier staat, is van Marcel Plaatsman - van mij dus. Ik heb het geschreven, anders stond 't hier niet.